Články zaměřené na pohybové aktivity – přínos fyzické aktivity pro lidský organismus, zásadách bezpečného provozování pohybových aktivit, optimální frekvenci, délce, intenzitě cvičení, zásady tvorby tréninkových plánů se zaměřením na redukci nadváhy, nárůst svalové hmoty, prevenci a léčbu civilizačních onemocnění.

Jak podpořit spalování tuků část III.

image for Jak podpořit spalování tuků část III.

Štíhlá, zdravě vypadající postava je přáním téměř každého člověka. Bohužel ne každému nadělila příroda super rychlý metabolismus, který by zajistil přirozenou štíhlost bez potřeby pravidelné fyzické aktivity a nízkokalorického jídelníčku.

čtěte více »

 

Jak podpořit spalování tuků část II.

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Redukce hmotnosti  |  Výživa ve sportu  |  Fyzická aktivita a trénink
image for Jak podpořit spalování tuků část II.

Štíhlá, zdravě vypadající postava je přáním téměř každého člověka. Bohužel ne každému nadělila příroda super rychlý metabolismus, který by zajistil přirozenou štíhlost bez potřeby pravidelné fyzické aktivity a nízkokalorického jídelníčku.

čtěte více »

 

Jak podpořit spalování tuků část I.

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Redukce hmotnosti  |  Výživa ve sportu  |  Fyzická aktivita a trénink
image for Jak podpořit spalování tuků část I.

Štíhlá, zdravě vypadající postava je přáním téměř každého člověka. Bohužel ne každému nadělila příroda super rychlý metabolismus, který by zajistil přirozenou štíhlost bez potřeby pravidelné fyzické aktivity a nízkokalorického jídelníčku.

čtěte více »

 

Spalování tuku na kole

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Fyzická aktivita a trénink
image for Spalování tuku na kole

Tento „příběh“ je volným pokračováním článku Naučte tělo spalovat tuky, převedený do konkrétnější podoby.

Dva pánové ve věku kolem 45 let se domluví na společném výletě na kole. Naplánují si trasu o délce 35 km. Muž A, zaměstnán jako bankovní úředník, chodí 3x týdně cvičit do fitness centra, k tomu si 2-3x týdně přidává aerobní aktivity (plavání, jogging, kolo, v zimě běžky). Muž B, jeho kolega, nevykonává žádnou pravidelnou fyzickou aktivitu.

čtěte více »

 

Co se děje v těle po fyzické aktivitě

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Fyzická aktivita a trénink
image for Co se děje v těle po fyzické aktivitě

V tomto článku si popíšeme, co se s našimi výletníky dělo dále, po ukončení 35 km projížďky na kole. Viz článek Spalování tuku na kole. Muž A – trénovaný pětačtyřicátník po absolvování trasy se cítil docel svěže a bral tuto událost jako další běžný trénink svého srdečně cévního systému, při kterém si spálil dobrých 1500 kilokalorií pocházejících především z tuků. Stejně starý, netrénovaný muž B, vyčerpán padl do křesla a do konce dne byl k nepoužití. Co se však odehrávalo uvnitř jejich těl, na úrovni látkové výměny?

čtěte více »

 

Co, kolik a kdy jíst před tréninkem

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Výživa ve sportu  |  Fyzická aktivita a trénink
image for Co, kolik a kdy jíst před tréninkem

Posledním jídlem před plánovanou pohybovou aktivitou lze účelně podpořit, ale také znehodnotit následný fyzický výkon. Co, kolik a kdy jíst před tréninkem či závody je ovlivněno mnoha faktory. V potaz je třeba brát charakter, intenzitu, délku trvání aktivity, denní dobu, podmínky za kterých bude probíhat, aktuální stav organismu a předcházející stravovací a tréninkový režim.

čtěte více »