Dočtete se o hlavních zásadách budování svalové hmoty, jak zvyšovat aktivní tělesnou hmotu a zároveň netloustnout, jak si vytvořit vhodný jídelníček a tréninkový program.

NO

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Nárůst svalové hmoty  |  Výživa ve sportu  |  Doplňky stravy
image for NO

Oxid dusnatý (NO) je plyn, který se účastní mnoha biologických procesů v těle člověka. Přirozeně se vytváří v cévním endotelu (vnitřní výstelka cévní stěny), v nervových buňkách a zažívacím traktu z aminokyseliny argininu (spolu s kyslíkem a NADPH) za pomocí enzymů - syntáz oxidu dusnatého.

čtěte více »

 

Glutamin

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Nárůst svalové hmoty  |  Výživa ve sportu  |  Doplňky stravy
image for Glutamin

Glutamin je nejčastější aminokyselinou v krevní plazmě a kosterních svalech. Ve svalových buňkách tvoří více než ½ všech volných AK. Glutamin náleží mezi neesenciální aminokyseliny. Znamená to, že naše tělo si jej dokáže v dostatečném množství vytvářet samo a není závislé na jeho přívodu stravou.

čtěte více »

 

BCAA

Mgr. Vlastimil Chadim  |  Redukce hmotnosti  |  Nárůst svalové hmoty  |  Výživa ve sportu
image for BCAA

Aminokyseliny s rozvětveným řetězcem (angl. brached chain amino acids – BCAA) patří mezi esenciální – nepostradatelné aminokyseliny, které si lidský organismus nedokáže sám syntetizovat. Pro zajištění jejich příjmu jsme odkázáni na stravu. Do skupiny větvených aminokyselin náleží leucin, izoleucin a valin. Jejich největším přirozeným zdrojem jsou potraviny živočišného původu. Mnohem vyšší množství BCAA se nachází ve vybraných potravinových doplňcích.

čtěte více »